Zachowania konsumenckie z perspektywy psychologii
![Zachowania konsumenckie z perspektywy psychologii](https://psychologia.pwn.pl/strapi-proxy/hubpsychologiczny/image/large_zachowania_konsumenckie_z_perspektywy_psychologii_psychologia_pwn_dreamstime_Jurij_Boiko_fe8cd6394b.webp)
Psychologia jako nauka wnosi istotny wkład w zrozumienie konsumenta. Problematyka poruszana w ramach psychologii zachowań konsumenckich jest szeroka (zob. Falkowski, Tyszka, 2006; Stasiuk, Maison, 2014) i zbieżna z tematyką podejmowaną w psychologii w marketingu.
Psychologia konsumenta, nazywana również psychologią zachowań konsumenckich, jest 23 sekcją zarejestrowaną od 1960 r. w Amerykańskim Towarzystwie Psychologicznym. Jest interdyscyplinarną dziedziną wiedzy, która bazuje na teoriach i metodach badawczych rozwijanych w psychologii (m.in. psychologii poznawczej, społecznej), naukach o zarządzaniu i jakości (m.in. marketingu), ekonomii, socjologii czy antropologii.