Pobrane z: psychologia.pwn.pl | E-mail użytkownika: | Data pobrania: 19.04.2024
PSYCHOLOGIA BIZNESU ARTYKUŁY

Klasyczne modele efektywności zespołu

21 maja 2022
Klasyczne modele efektywności zespołu

Stałym, niezmiennym problemem pozostaje w Polsce i innych krajach praca w zespole. Nie wszyscy lubimy pracować w grupach, ale podobnie jak z faktem, że nie mamy wpływu na wybór naszych krewnych, nie mamy też wpływu na wybór naszych współpracowników i jesteśmy zmuszeni znaleźć sposób porozumienia, aby wspólnie z nimi wykonywać zadania pracy i utrzymywać relacje.

Z perspektywy psychologii organizacji efektywność zespołu jest głównym celem badań nad zespołami (Cohen, Bailey, 1997; Kozlowski, Bell, 2013). Wynika to z głębokiego przekonania, że efektywność zespołu stanowi kryterium regulujące przebieg procesów w zespole i może być wykorzystywana w procesie motywacji i wywierania wpływu na zachowania pracowników (Robbins, 2001).