Objawienie naturalnego porządku u dzieci i związane z tym przeszkody
![Objawienie naturalnego porządku u dzieci i związane z tym przeszkody](https://psychologia.pwn.pl/strapi-proxy/hubpsychologiczny/image/large_objawienie_naturalnego_porzadku_w_dzieciach_oraz_zwiazane_z_tym_przeszkody_psychologia_pwn_7b5ea08dc5.webp)
Przypomnijmy dokładnie, od czego rozpoczęły się nasze badania. Około czterdziestu lat temu grupa czterolatków objawiła nieoczekiwane, cudownie zachwycające zjawisko. Zjawisko to nazwano “eksplozją pisma”. Niektóre z tych dzieci zaczęły spontanicznie pisać, a następnie większość z nich zaczęła ich naśladować.
Była to prawdziwa eksplozja aktywności i entuzjazmu. Alfabet stał się dla tych maluchów pewnego rodzaju przedmiotem kultu niesionym w procesji, wśród powszechnych okrzyków radości. Dzieci pisały nieustannie, podłoga i ściany zapełniały się ich pismem. Umiejętność pisania postępowała u nich w sposób fantastyczny i cudowny. Zaraz potem, całkiem same, zaczęły czytać różne teksty zapisane pismem odręcznym i drukowanym, a nawet ozdobnym, artystycznym i gotyckim.
Przyjrzyjmy się przez chwilę tym pierwszym rewelacjom. Nie ulega wątpliwości, że było to odkrycie natury psychologicznej, na tyle ważne, aby wtedy przykuć uwagę świata. Był to swojego rodzaju cud.